Notice: Undefined variable: fieldsValue in /home/andre/public_html/templates/andre/html/com_content/article/news.php on line 43

دانستنی ها

 

سوسیس ها و کالباس ها ویتامین های گروه B را تأمین می کنند:

یک پیوند از سوسیس و کالباس سرشار از ویتامین های B12 , B1(tiamin) , B3(niacin) است. به طور کلی ویتامین B کمک می کند تا انرژی مورد نیاز خود را از غذاهای مصرفی دریافت کنید و همچنین این ویتامین ها به سلول های قرمز خون نیز کمک می کنند. (برگرفته از کتابخانه ملی پزشکی)

یک پیوند سوسیس 41 درصد از ارزش غذایی روزانه از ویتامین B12 را تأمین می کند. عدم وجود ویتامین  B12 میتونه نتایجی مثل کم خونی مگالوبلاستیک را به همراه بیاورد، که یکی از کم خونی هایی است که می تواند با علائمی از قبیل خستگی و ضعف، ظاهر شود.

کمبود ویتامین B12 نیز با عملکرد شناختی پایین و زوال عقل همراه است، اما توجه داشته باشید که تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل های B12 می توانند به پیشگیری یا درمان زوال عقل کمک کنند، نیاز است.

ویتامین  B12 برای عملکرد عصبی بسیار با اهمیت است و فقط به طور طبیعی در محصولات حیوانی وجود دارد گفته شده: به طور کلی در غذاهای گیاهی یافت نمی شود اما برخی از محصولات غیر حیوانی مانند غلات صبحانه و نان با آن غنی می شوند. (مطابق با انیستیتو ملی بهداشت)

 

از انواع سوسیس ها:

1-سوسیس پخته شده 2- سوسیس دودی شده 3- سوسیس تازه 4- سوسیس دودی تازه 5- سوسیس خشک شده 

 

فواید سوسیس و کالباس:

سوسیس و کالباس ها گوشت های فرآوری شده ای هستند که مانند سالاد صبحانه مصرف می شوند. مزایای سلامتی که با مقادیر متوسط سوسیس و کالباس فراهم می شود: 

سلول ها را حفظ می کند:

ویتامین ها گروه B به حفظ سلول های مختلف بدن کمک می کنند. ویتامین B12 برای عملکرد مناسب مانند ترمیم، تشکیل و نگهداری سلولهای قرمز خون ضروری است، این ویتامین به حفظ سلامت سلولهای عصبی کمک می کند و سیستم عصبی را تقویت و حفظ می کند. 

مانع از خستگی می شود:

ویتامین ها گروه B باعث تسکین ضعف و خستگی می شوند، و همچنین باعث ایجاد بالا رفتن توان بدن برای مبارزه با فشار کار می شود. 

سلامت پوست:

این پروتئین بافت های پوست را که بیشتر از طریق پارگی و ساییدگی از بین می روند را تقویت می کند. کلاژن، سلول ها و اندام های بافتی را که نیاز به احیا مجدد دارند، تقویت می کند .این مطالعه نتایج موثر ویتامین B  روی کلاژن را نشان می دهد که به بازسازی، سنتز پروتئین، ترمیم کلاژن پوستی کمک می کند. 

سلامت مو:

پروتئین گروه B برای حفظ سلامت مو ضروری است و از آسیب آن جلوگیری می کند. این مطالعه نشان می دهد که این پروتئین ها در رشد مو نقش دارد. به دلیل این تأثیرات از پروتئین برای تولید محصولات مراقبت از مو مانند نرم کننده ها استفاده می شود. 

 افزایش ایمنی:

پیریدوکسین نقش مهمی در افزایش قدرت ایمنی بدن دارد. بدن را در برابر عفونت های مختلف تقویت می کند که می تواند بدن را در غیاب آن قربانی کند. 

بیماری های کلیوی:

این گروه پروتئین ها سطح چربی را کنترل می کند که به جلوگیری از انواع بیماری های قلبی کمک می کند. همچنین از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کرده و شکل و سلامت کلیه ها را حفظ می کند. 

کمک به هضم غذا:

نیاسین به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند، همچنین باعث درخشش پوست و عملکرد اعصاب می شود. 

دیابت را درمان کنید:

ویتامین B3 به درمان دیابت و سطح بالای قند خون کمک می کند. این ویتامین برای مقابله با سطح HBALC برای افراد دیابتی مفید است.

سلامت مغز:

فسفر داخل سلول های مغزی وجود دارند که مقدار کافی فسفر به تقویت عملکرد مغز و همچنین رشد و رشد شناختی آن کمک می کند که  از احتمال ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری می کند 

سلولها را ترمیم می کند:

در این فرآیند همچنین باعث حفظ سلول های بدن از پارگی می شود. این ماده (ویتامین های گروه B) به تشکیل پروتئین کمک می کند و هورمون های بدن را تحریک می کند.

 

سوسیس می تواند وسیله ای برای غذاهای سالم باشد:

اگر عاشق طعم سوسیس و کالباس هستید، ممکن است راهی آسان برای افزایش مصرف محصولات غنی از فیبر باشد. اگرچه بیشتر افراد به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورند، تحقیقات نشان می دهد که این محصول با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مرتبط است و حتی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد(طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی)

از سوسیس به عنوان غذای جانبی یک وعده غذایی غنی از سبزیجات استفاده کنید، برای مثال نصف پیوند سوسیس را برش دهید و برش هایی به سیخ حاوی سبزیجات کبابی اضافه کنید، یا آنها را با ترکیبی از سبزیجات مانند پیاز، فلفل، سیر، کلم، بروکلی و گوجه فرنگی تفت دهید.

طعم سوسیس کبابی باعث برانگیختن اشتهای شما می شود، همچنین زمانی که با محصولات سالم احاطه می شود که این اصلی ترین رویداد است. گفته شده: ممکن است لازم نباشد سبزیجات را با نمک چاشنی کنید زیرا سوسیس طعم سبزیجات را به شما  بیشتر نشان می دهد. مقدار کمی سوسیس و کالباس می تواند عطر و طعم دلخواهتان را به شما بدهد و همچنین شما را به خوردن غذاهای سالم مورد نیاز بدن ترغیب کند. 

 

خلاصه:

سوسیس منبع ویتامین های گروه B و پروتئین است، اما می توانید این مواد مغذی را از پروتئین های حیوانی بدون چربی سالم دریافت کنید. اگر سوسیس می خورید سعی کنید به جای گوشت خوک آنهایی که با گوشت گاو، گوشت مرغ یا بوقلمون درست می شوند را مصرف کنید.

 

تداخلات دارویی:

غذاهایی که مانند سالامی و سوسیس خشک یا سوسیس هایی که دودی می شوند حاوی تیرامین هستند که تیرامین یک اسید آمینه ای است که در صورت مصرف با لاینزولید می تواند باعث افزایش فشار خون شود، برای درمان عفونت باکتریایی استفاده کنید.

 

تهیه سوسیس و نکات مفید:

شما می توانید سوسیس خام یا آماده خوردن خریداری کنید. اگر از گوشت خام یا نیمه پخته استفاده می کنید، مهم است که آنها را در دمای مناسب برای جلوگیری از بیماری های غذایی بپزید.

 

ویتامین ها  مواد معدنی و ریزمغزی های دیگر:

درصد ارزش روزانه یا Daily Value (یا به اختصار DV) در جدول ارزش غذایی مواد مختلف برای راهنمایی مصرف کننده تهیه شده می شود. این ستون از جداول، به صورت درصدی میزان مواد غذایی دریافتی در طول روز را برای شما مشخص می کند.

(ارزش روزانه: DV)

ویتامین ب12: 41% DV

ویتامین ب1 (تیامین): 39% DV

سلنیوم: 30% DV

ویتامین ب3 (نیاسین): 20% DV

زینک: 16% DV

کولین: 11% DV

فسفر: 10% DV

آهن: 6% DV

پتاسیم: 5% DV 

ویتامین د: 4% DV

 

 


Notice: Undefined variable: fieldsValue in /home/andre/public_html/templates/andre/html/com_content/article/news.php on line 145